duminică, 13 martie 2011

lacrimile florilor de cires

De cateva zile Japonia nu mai are timp sa contemple ciresii in floare si sa mediteze asupra frumusetii. Dezastrul i-a lovit! Pe cei mai pregatiti dintre oameni pentru a face fata unui cutremur, pe cei mai obisnuiti dintre oameni cu acest capriciu al Terrei i-a zguduit cel mai puternic cutremur. Florile de cires vor plange anul acesta pentru cei care si-au pierdut casele, familiile, tot ce au avut. Dar sunt si flori de cires ce-si vor scutura petalele intr-un dans al sperantei si al renasterii.

Ma alatur celor care deplang tragedia care a lovit zilele acestea Japonia, dar si celor care cred in puterea de regenerare a japonezilor.

8 comentarii:

  1. Alina, intr-adevar, ne gandim neancetat la cei ce sa afla in centrul acestei tragedii. Sper si eu ca situatia sa se stabilizeze.

    Iti multumesc pentru filmuletul de pe youtube - arta lui Hokusai e o sursa de inspiratie pentru mine. Abia in zilele astea am realizat ca are si o tenta realistica extraordinara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Trist tare ce s-a intimplat :( si dupa ultimele stiri..s-ar putea ca dezastrul sa fie doar la inceput :( o a doua centrala nucleara s-a defectat... si inca stirile sant contradictorii, dar cel mai probabil dupa CNN un nou Cernobal e pe cale sa se intimple.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa este Irina. Primele mele reprezentari si intelegeri ale unui tzunami sunt legate de tablourile lui Hokusai descoperite in copilarie in albumul din biblioteca unor prieteni. Eram fascinata de frumusetea si simplitatea redarii, dar abia mai tarziu am constientizat potentialul distrugator al fenomenului :( Este infiorator sa te gandesti ca cei care au scapat de cutremur au murit mai apoi din cauza valului ucigas :((

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa este, Lumi! Si cand ma gandesc ca o saptamana mai devreme noi ne aminteam de cutremurul devastator din '77...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ninule, este foarte trist! Eu prefer sa cred ca televiziunile exagereaza putin; japonezii stiu foarte bine ce au de facut si vedem ca aplica toate planurile pe care le au in astfel de situatii. In plus toata comunitatea internatonala s-a mobilizat; sunt sigura ca se vor gasi solutii.

    RăspundețiȘtergere
  6. si eu m-am gândit la Sakura...
    Japonezii se vor ridica din moloz si mocirla, viata va merge mai departe, încarcata de amintirea celor care nu mai sunt... Astazi au serbat "Hinamatsuri" (Serbarea Papusilor)...

    RăspundețiȘtergere
  7. Servus, Carmen! E si asta un semn al mandriei si al gratiei cu care japonezii stiu sa faca fata in cele mai grele momente. Cate am putea invata de la ei, daca am vrea!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere