marți, 8 februarie 2011

parintele SF-ului

Nico m-a provocat astazi sa scriu despre Jules Verne, caci se implinesc 183 de ani de la nasterea lui. Poate ca daca as fi intrat pe Google si as fi vazut grafica inspirata de calatoriile cu Nautilus ale Capitanului Nemo, mi-as fi facut "temele". Dar recunosc ca de trei zile de cand soarele ne zambeste si ne aduce temperaturi pozitive, gandurile mele s-au indreptat catre primavara :))

Ca sa nu-mi dezamagesc mai tanarul prieten din blogosfera, voi naviga astazi putin prin lumea fantastica a lui Jules Verne. Voi incepe prin a va atrage atentia asupra datei sale de nastere: 08.02.1828. Nu-i asa ca suna magic combinatia asta de 2 si 8?

Primul meu contact cu aventurile scrise de Jules Verne a fost in clasa a II-a, cand am primit ca premiu la scoala prima carte din prima serie dedicata marelui autor "20.000 de leghe sub mari".

Mi se pare fantastic faptul ca a fost apropiat de Alexandre Dumas (tatal) si de Victor Hugo, care i-au oferit chiar indrumare in perfectionarea scrisului. Nu peste mult timp avea sa devina unul dintre cei mai bine platiti scriitori ai vremurilor sale. Inca un lucru fantastic mi se pare faptul ca al doilea roman scris de el "Parisul in secolul 20" descrie cladiri inalte de sticla ca zgrie-norii de azi, autombile, trenuri de mare viteza, calculatoare si o retea de comunicare cu intreaga lume. Toate acestea insa, in loc sa aduca bucurie, vor indrepta lumea catre un final tragic. A fost sfatuit sa nu publice acest roman; sa astepte macar 20 de ani. In cele din urma, romanul a fost publicat postum, in 1994, dupa ce a fost descoperit de un stra-stranepot in 1989.

O sa inchei cu un citat din "Insula misterioasa":
"Ce carte mare ar putea fi scrisă cu tot ceea ce se cunoaşte. Dar mult mai mare ar fi cartea cu tot ce nu se cunoaşte.
"



Printre preferintele mele verniene: "O calatorie spre centrul Pamantului", "Steaua Sudului", "Indiile Negre", "Castelul din Carpati", "Ocolul Pamantului in 80 de zile", "Insula misterioasa".

6 comentarii:

  1. Insula misterioasa e preferata mea :))... si am zis ca anul asta o sa citesc cateva carti din nou pe care nu le-am mai citit din copilarie... sper sa am timp :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Iubesc opera lui Jules Verne....probabil comentariul meu a părut puţin urât, şi imi cer scuze de acestea...in orice caz, Jules Verne iti multumeste ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu, si eu! Deja am luat pe noptiera "Indiile negre" ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nico, fii linistit! Nu exista loc de suparare :) Imi prinde bine cate o tema de la alti confrati bloggeri ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu toate că există lume ce dispretuieste lectura in ziua de azi, sper ca ea să fie in inima macar a câtorva dintre noi. La multi ani tuturor, ca opera lui Jules Verne să rămână cu noi mereu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Pai ia sa preiau si eu tema! :) ca doar si eu îl iubesc pe Joules Verne!

    RăspundețiȘtergere