sâmbătă, 1 august 2009

radacini latine

Numele orasului Augsburg are radacini latine. Urmasii imparatului Augustus i-au onorat astfel numele, caci in timpul domniei sale a fost colonizat teritoriul Bavariei de la sud de Dunare. Urme ale colonizarii romane se gasesc peste tot; le-am vazut si noi in drum spre manastirea Weltenburg, o noua destinatie propusa de prietenii nostri bavarezi, la 100 km de Augsburg.
Castrul Abusina a fost construit in 80 e.n. cu scopul de a veghea acest punct de frontiera de importanta strategica. Mai tarziu, Traian a ordonat construirea unor terme dupa toate rigorile vremii. Aveam sa ne bucuram si noi la sfarsitul zilei de binefacerile apelor termale de la Bad Gogging.

Kloster Weltemburg este o manastire benedictina, cea mai veche manastire din Bavaria; constructia ei a inceput in 617. An de an a fost marita sau reconstruita dupa razboaie sau dupa revarsarea furioasa a apelor Dunarii. Calugarii au descoperit aici ca prin fermentarea unor cereale se obtine o bautura hranitoare si gustoasa - berea. Calitatea apei si tehnica uscarii si fermentatiei au contribuit la faima berii produsa si acum in cea mai veche fabrica de bere din lume, atestata la 1050. Klosterbrauerei Weltemburg a obtinut in 2004 si 2008 World Beer Award pentru cea mai buna bere din lume! Ce de superlative!
Am baut o bere in curtea manastirii, am vizitat biserica - o bijuterie al carei farmec este dat de amestecul de stiluri baroc si rococo - si un magazin absolut superb de suveniruri pe care il recomand celor pasionati de decoratiuni de Craciun. Le gasiti aici in orice perioada a anului, asa ca veniti pregatiti pentru cumparaturi.

2 comentarii:

  1. am deschis propriul meu blog...cu varianta mea; http://carmen-intrevissirealitate.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  2. Vacanta placuta si sa bei o bere si pentru mine. Eu ma multumesc cu Stejar sau Becks Green Lemon. :)

    RăspundețiȘtergere