marți, 24 august 2010

bine ascunse...

...mai sunt filmele bune la televizor.
Weekend-ul care a trecut se anunta ca orice weekend de vara, sarac in filme bune, care sa merite efortul de a deschide televizorul. Aceleasi filme americane rulate si redifuzate ani la rand, care nu te mai intriga.
Totusi... sambata am avut parte de o surpriza placuta pe TVR1 - "Amiralul", un film rusesc in regia lui Andrey Kravchuk. Filmul reda iubirea imposibila si sfarsitul dramatic al Amiralului Kolchak, in perioada zbuciumata a Revolutiei din 1917.


Actori talentati si frumosi, scenariu bine scris, regie de exceptie. Nu m-am putut desprinde pana la sfarsit si ce bine ca pe TVR nu trebuie sa suport pauzele publicitare!

Iar surprizele au continuat duminica. Bine ascuns in acelasi tronson orar cu reluarea Star Wars de la Pro (nu mai sti daca Pro TV sau Pro Cinema), am descoperit (pe TVR Cultural, cred) serialul BBC "Daniel Deronda" cu Hugh Dancy in rolul principal:



Iar duminica seara, cand credeam ca n-o sa mai am nimic de vazut, fiind bine trecut de ora 23:00, am "prins" doua filme de exceptie: "An American Crime" si "A Guide to Recognizing Your Saints".
"An American Crime" impresioneaza prin subiectul care reda o poveste reala care n-ar fi existat fara prejudecatile si ipocrizia societatii americane de acum 40-50 de ani.

"A Guide to Recognizing Your Saints" este o alta evocare a realitatii dure a societatii americane de la mijlocul anilor '80, povestita si regizata de personajul principal Dito Montiel. Nu m-am mirat sa-l regasesc in distributie pe Robert Downey jr.; este genul de rol pe care talentul lui il poate reda cel mai bine. Am fost impresionata de Shia LaBeouf de care am tot auzit, dar nu l-am vazut jucand pana acum. Nicio mirare deci ca filmul a fost premiat la Sundance Film Festival, Teen Choice Aeards si Festivalul de Film de la Venetia.


Regasirea in timp a celor care ne-au influentat destinul este tema filmului; acestia devin sfintii personali ai autorului, in care a meritat si merita sa creada. Caci asa cum spune eroul la sfarsit "In cele din urma, eu i-am parasit fugind de toti si de toate; ei sunt cei care nu m-au parasit."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu