vineri, 24 ianuarie 2014

un monument, un hotel, o expozitie...

Pentru ca astazi este ziua primei uniri a romanilor, am vrut sa fac ceva deosebit, simbolic. Statuia lui Cuza de la intrarea in parcul IOR era mult prea departe pentru vremea crancena de-afara, dar mi-ar fi placut sa stiu daca cineva a pus azi acolo flori. Mai aproape ar fi fost sa ajung la celebrul Hotel Concordia, locul in care la 1859 a fost decisa Unirea.


Din pacate, cladirea cu pricina se afla intr-o afla intr-o stare avansata de degradare si singurul lucru care mai aminteste acolo de acest moment atat de important pentru romani este placa memoriala:


Asa incat nu mi-a mai ramas decat sa profit de ultima zi a expozitiei "3 culori" de la Muzeul Taranului Roman, unde am admirat minunate costume populare din toate zonele tarii in care taranii au inserat cele 3 culori ale steagului proaspatului stat national care se nastea la 24 ianuarie 1859 - rosu galben si albastru. A fost senzational sa vad ce puteau crea inaintasele noastre, sa vad cat de mandri au fost de apartenenta la noul stat incat si-au afirmat identitatea cusand si tesand haine cu cele trei culori atat de mult iubite. V-as fi aratat cu drag minunatiile de acolo, dar desi pretul biletului mi s-a parut cam piperat, nu am avut dreptul sa fac nicio poza :(

Am avut insa o consolare - expozitia gratuita a pictorilor banateni Viorel, Dan si Claudiu Toma (tatal si fii). Minunata! Daca aveti ocazia, vizitati-o si nu veti regreta!






Weekend placut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu