vineri, 21 ianuarie 2011

o stea vesnic stralucitoare

In ultima vreme am tot fredonat "Crazy", o melodie care refuza sa ramana in epoca ei, tocmai pentru ca succesul de care s-a bucurat a facut-o nemuritoare.

Compusa de Willie Nelson, melodia i-a fost incredintata pe la inceputul anilor '60 lui Patsy Cline, o foarte talentata cantareata country care nu se ferea sa abordeze si alte genuri. Lui Patsy nu i-a placut melodia, mai ales dupa ce a ascultat prima inregistrare; a fost atat de suparata, incat a vrut sa renunte. A fost convinsa de managerul ei sa incerce o noua abordare, un nou aranjament muzical, care se potrivea mai bine cu vocea ei si asa a fost lansat cantecul care a cucerit intreaga lume si a ramas in topul celor mai frumoase melodii din toate timpurile.



Timbrul vocal aparte a lui Patsy se datoreaza unei boli din copilarie, care i-a afectat iremediabil corzile vocale. Supravietuitoare a doua accidente grave, Patsy era sigura ca un al treilea ii va fi fatal. Asa s-a stins din viata brusc, la numai 30 de ani, in urma unui accident de avion, in drum spre casa. O voce unica, Patsy era o mama care tocmai se hotarase sa lase la o parte cariera pentru a se dedica celor doi copii ai sai.

4 comentarii:

  1. la mine "a picat" YouTube! :( deci nu am avut placerea sa reascult melodia propusa de tine dar o stiu si este ex-ce-len-ta! Despre Patsy nu am stiut nimic, dar Willie Nelson este un GIGANT al muzicii! :) mai tec o data când îsi revine sistemul youtube!
    Weekend fain! ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos cinta, eu am avut melodia pe celular ca mp3.
    E interesant cum au unele persoane premonitii :(
    Eu am avut un var care a zis ca stie
    ca va murii in accident inainte de 30 de ani...
    si familia si colegii radeau de el... si cind a implinit 29 de ani l-a impuscat un coleg in cap in timp ce isi curatau armele ca era militar :(.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum sa "pice" YouTube? Asa ceva!!! Lasa ca o poti reasculta oricand :)) Si eu am descoperit de curand ca Willie Nelson a compus-o. Cautam mai demult albumele lui Patsy Cline si nu m-am oprit pana l-am gasit pe cel cu "Crazy" :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ninule, nu stiu cum as putea trai stiind atat de exact cand si cum voi muri! Despre Patsy se spune ca dupa al doilea accident si-a facut testamentul si a aranjat cine si cum se va ocupa de copiii ei. O prietena de scena a rugat-o sa mearga acasa cu ea si cu sotul ei, cu masina, dar Patsy a ales avionul, caci se grabea la copiii ei.

    RăspundețiȘtergere