vineri, 24 decembrie 2010

Ajunul lui Craciun

"Buna dimineata la Mos Ajun!" era urarea cu care colindam cand eram copii in noaptea in care intram in Ajunul Craciunului. N-am mai auzit pe nimeni sa colinde astfel de ani de zile, asa ca in aceasta dimineata de Ajun, am deschis oficial atelierul in care se pregatesc bunatatile pentru masa de Craciun de maine:

Nu-s eu cine-stie-ce bucatareasa, dar imi place sa pregatesc in fiecare an altceva pentru masa de Craciun. Asa ca mi-am pus sortul norocos :) mi-am luat lingura magica si am incercat cateva vraji cu cratitele de pe aragaz.

Ca in fiecare an, meniul a fost facut si refacut de cateva ori in gand pana a prins forma finala. Mai greu a fost cu punerea in practica; un singur aragaz parea prea putin:

Asa ca am facut o lista de asteptare; fiecare fel de mancare va fi preparat la o alta ora, cu programare :)) Pe aragaz au avut prioritate ciorba de curcan (inimi si pipote) cu varza acra si piftia de curcan care a fiert mocnit aproape toata ziua. Sper ca piftia sa se lege, ca eu nu prea am noroc; de siguranta am pus si un plic de gelatina, poate o ajuta. Apoi a fost randul dulciurilor. N-am facut cozonac, dar voi pregati la masina de paine doua checuri preferate in familie - cu migdale si rom si cu lamaie. Pentru aperitivele traditionale am ales sa cumparam toba, lebar si carnati de casa de la o firma din Poiana Marului care vinde bucurestenilor produse ardelenesti (la Kaufland), iar pe langa vinul nostru de casa, am cumparat si cateva sortimente de vin alb si vin rosu de la Cramele Recas (langa Piata Matache). Am lasat pe maine dimineata rulada din muschi de porc si garnitura de cartofi taranesti pe care ii voi prepara tot cu varza murata.

Ei, sper ca si voi ati avut spor la treaba si mai sper ca dimineata Craciunului sa va aduca veselie in case si cadouri multe sub brad. Cat am fost plecati la cumparaturi, Mosul ne-a lasat sub brad cateva cadouri inca de azi. Iti multumim, Mosule!

Va urez tuturor "Sarbatori fericite!"

3 comentarii:

  1. :) Cind am citit de sortul magic am inceput sa rad :)) si eu am un sort magic... da mi l-au furat zanele si de la ele l-a furat muma padurii asa ca acu tre sa-l recuperez...
    Si la mine la aragaz merge doar un ochi..ca e gazul in butelie cam putin si cam rece..si daca il aprind si pe al doilea se sting amandoua :)) asa ca fac doar cite un fel odata :)) da e bine si asa...decit deloc :)

    RăspundețiȘtergere
  2. fara sortul magic nu m-as fi descurcat cu atatea bucate si mi-as fi pierdut cinstea obrazului daca nu ieseau bine bucatele, de-ar fi trebuit sa-mi fac harachiri cu polonicul (si cu siguranta nici asta nu mi-ar fi reusit :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Da numa' fetele au fost cuminti în casa asta?! Cristi ce a primit de la Mos Craciun? :)
    Sa va pice bine tot ce puneti pe masa, ca de sunat , meniul ales suna minunat! Spor la treaba!
    Craciun fericit si pupici pentru toti Motanii si Fârtatii :-*

    RăspundețiȘtergere