luni, 7 iulie 2014

an alt sfarsit, un nou inceput

O noua fila de calendar imi zambeste pe perete; nu-mi vine sa cred cat de libera imi este vara! Pana acum o saptamana aproape uitasem gustul proaspat al clipelor libere, al gandurilor razlete pe care le invitam alaturi de prieteni la o pauza de ceai. Am trait prea mult doar din amintiri, taind una cate una-n calendar zilele care m-au tinut departe de vara, de blog, de micile pasiuni si frivolitati.

Voi incepe vacanta asa cum mi-am inceput si blogul, cu o recomandare de film la o pauza de ceai. O reteta inedita cu un rezultat spectaculos din punctul meu de vedere, pe care l-am savurat si devorat cu maxima placere. Se ia un regizor roman talentat care are de spus o poveste inspirata de un eveniment unic prin natura sa in tara si epoca respectiva. Mai este nevoie de bagheta magica a unui producator american satul de clisee holywoodiene si se alege pe spranceana o echipa de actori englezi si americani buni, dar buni tare! Se filmeaza ieftin si bine la noi acasa, in Romania si nu sunt ignorate micile (aparent doar!) detalii precum costumele sau coloana sonora. Rezultatul este o bijuterie cinematografica pentru care, desigur, inca nu s-a gasit un distribuitor, pentru ca nu este vreun "Transformers" sau "Ocean's Eleven". Norocul meu este ca HBO Romania s-a incumetat sa includa in grila de programe cel mai nou film al lui Nae Caranfil, "Closer to the Moon":



Urmarisem prin primavara documentarul Marele jaf comunist difuzat de Digi 24 intr-o emisiune a lui Emil Hurezeanu, daca nu ma-nsel, sau cel putin una la care fusese si dansul invitat. L-am urmarit fascinati, pentru ca nici eu, nici sotul meu nu aveam cunostinta despre acele evenimente. O alta bucatica de istorie restituita.
Un film care nu poate fi ignorat! Multumesc, maestre!

4 comentarii:

  1. Asteptam sa gasesc intr-o zi ceva sa mearga la ceai.A trecut ceva timp, dar am gasit.Am vazut si eu diferite reportaje legate de film si cred ca merita vazut , mai ales ca tot filmele romanesti imi plac mai mult.Ma bucur ca ai revenit si vacata cu multe pauze de ceai.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru vizita si pentru urari! Ma bucur ca v-a placut recomandarea mea. Si mie mi-au lipsit prietenii din pauza de ceai. Toate cele bune!

      Ștergere
  2. ei, bine ai revenit! speram sa iti reincepi imediat activitatea si sa o dezvolti, asa cum ne-ai invatat de patru ani!
    Ma bucur mult ca mai aflu si eu cate ceva despre filmele românesti - de aici, nu am nicio sursa.
    O vacanta cat mai frumoasa va dorim. Pupici si imbratisari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc mut, draga mea Carmen! Mi-era dor...
      O vara frumoasa sa aveti si voi! Te pup cu drag!

      Ștergere