vineri, 29 aprilie 2011

o nunta de poveste

In fiecare fetita sta ascunsa o printesa care viseaza la un print frumos care va veni sa o caute pe un cal alb. Iata de ce suntem atrase de asemenea evenimente cand acestea se intampla in realitate. Iata de ce am fost alaturi de Kate si ne-am bucurat cand printul mostenitor, William, a ales-o pe ea dintre toate, chiar daca bunicul ei a fost miner, iar din familia ei lipsea "sangele albastru".

Iar astazi am avut parte de o nunta de vis, in care cerul a zambit desi se anunta ploaie, tinerii indragostiti si-au aratat bucuria miilor de oameni care au umplut strazile Londrei pentru a-i vedea si a le arata la randu-le dragostea lor.



M-am bucurat si eu de ceremonialul impresionant si de frumusetea traditiilor Casei Regale Britanice. Tanara Kate este de acum Ducesa Katherine de Cambridge.

Si-a tinut ascunsa rochia de mireasa chiar si de ochii viitorului sot. O miscare inteleapta; de ce sa lasi lumea sa-si spuna parerea inainte de nunta si sa-ti strice dispozitia? Bravo ei! Iar rochia a fost minunata. S-a pariat pana si pe culoarea palariei reginei, speculandu-se ca va fi galbena. Ori britanicii isi cunosc prea bine suverana, ori ea a vrut sa le faca pe plac, dar Regina Elizabeth aparut intr-o tinuta galbena cocheta, asa cum ne-a obisnuit. Lumea se intreba daca emotiile o vor coplesi pe Kate, ca in cazul predecesoarei ei, Lady Di si va incurca numele consortului. Asa cum ne asteptam, Kate a dat dovada de o mare stapanire de sine si de un autocontrol care a maturat orice sansa de a gresi. Totul a iesit perfect, asa cum merita tanarul cuplu. Ce va fi dupa aceea? Sa speram ca soarta va fi mai blanda cu ei decat a fost cu parintii lui William.

M-a impresionat desfasurarea de forte a garzilor de parada, a politistilor si serviciilor secrete. Datorita lor, totul s-a petrecut fara incidente. Pana si praslea Harry s-a tinut de cuvant si a incercat sa-si tempereze sagalnicia. I-am zarit printre oaspeti pe David si Victoria Beckam, pe Elton John si David Furnish, pe Printul Albert de Monaco (proaspat casatorit si el)...

Cele mai emotionante momente (pentru mine)? Cand Kate ajunge la altar langa William, el ii sopteste: "You're beautiful!". La iesirea din catedrala, dupa ce s-au urcat in trasura, Kate il intreaba "Are you happy?"





Desi nu sunt regalista, cateodata stau si ma intreb daca totusi monarhia nu ar fi oferit o oportunitate mai buna Romaniei dupa Revolutie. Pe steagul gaurit am fi putut avea o stema frumoasa, politicienii si-ar fi vazut de bataile lor, in timp ce romanii poate ar fi fost mai uniti si mai mandri sub semnul coroanei. Sau poate nu?

Romanii n-au vazut decat aspectul pecuniar - de ce sa le dam inapoi palatele? De ce sa le dam inapoi pamanturile? Dar romanii ce au facut cu pamanturile recuperate dupa revolutie, cu padurile? Printul Charles a cumparat o ferma in Transilvania si incearca sa puna pe picioare aici ceea ce-i place cel mai mult - o ferma cu produse naturale. Asa a inteles de ce Regina Maria (nepoata a Reginei Victoria) a fost fericita si a indragit aceste meleaguri.

2 comentarii:

  1. A fost ceva extraordinar! Superb de la inceput si pana la sfarsit, parada in sine, tinutele, tot. Eu l-am zarit printre invitati chiar si pe Regele Mihai :) Cred ca a tinut mai mult de noroc, pentru ca am intors exact atunci capul la televizor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu m-am cam uitat "printre picaturi" :)

    RăspundețiȘtergere