miercuri, 22 septembrie 2010

painea casei

Inainte de a-mi continua jurnalul de calatorie, ma voi lauda cu prima paine facuta-n casa. N-am ales o reteta preferata, pentru ca in manualul de utilizare se recomanda o anumita reteta pentru primul ciclu de productie :) Asa ca am urmat intocmai instructiunile, sub supravegherea atenta a papagalilor nostri, care mi-au urmarit cu interes fiecare miscare prin bucatarie, intrerupandu-se din ciripitul matinal pentru a vedea ce mai pune la cale stapana.
Am cantarit cu atentie toate ingredientele, le-am pus in ordinea indicata si am apasat pe buton cu o doza destul de mare de neincredere. Din cand in cand am urmarit cu interes si ceva teama ce se mai intampla in cutia magica. Mirosul de drojdie si coca proaspata mi s-a parut cel mai frumos parfum :)
Dupa trei ore am auzit bip-urile mult asteptate; painea era gata.


Am lasat-o sa se raceasca, ca sa o pot gusta. Mi-am astamparat nerabdarea cu un ceai :)


Trebuie sa recunosc ca pe cat e de frumoasa, pe-atat e de gustoasa. Si imbatata de aroma succesului, am dat repede fuga in piata sa caut faina pentru urmatoarele paini.


6 comentarii:

  1. E delicioasa piinica facuta la masina, si eu am o masina de piine si fac, eu am o reteta de piinica delicioasa, care are un gust inegalabil..uite aici reteta :)
    http://ninulescu.blogspot.com/2010/07/paine-cu-creson.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa-i ca simti o mare satisfactie sa-ti faci painea in casa? Nici nu credeam... eu am fugit toatat viata de aluaturi, prajituri, tot ce are de-a face cu coca, pentru ca nu-mi ieseau. Acum succesul e garantat :)
    Multmesc pentru retea, Ninu! Os-o incercam. Ma gandesc pentru weekend sa incerc si o prajitura cu migdale...

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina, succesul e garantata doar cind faina e de calitate superioara, uneori gasesc faina care inmoaie aluatul si iese o piine amarita si necrescuta de iti vine rau doar cind o vezi..e din cauza ca faina este din griu de proasta calitate.. eu nici nu folosesc faina 000 aceea e ce-a mai probabil sa fie rea..e prea curata nu are in ea nimic altceva decit faina.. prefer cea 640 sau faina integrala care are in ea si fibra (tarite) aceea e mult mai gustoasa si mai sanatoasa.
    Eu am primit masina cadou de la cineva care a zis ca o sa-mi fie mai usor iarna cind nu pot merge dupa piine..din nefericire odata chiar am avut nevoie de ea..dar la mine in localitate nu exista drojdie niciunde..asa ca nu mi-a fost de ajutor :(..acum o sa-mi cumpar drojdie uscata sa am din abundenta :)) si o sa fiu acoperit la nevoie :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ninu, ai mare dreptate cu faina! Mi-o amintesc pe mama cum se plangea de faina de pe vremea lui Ceausescu, ca nu-i cresteau cozonacii.
    Faina 000 eu stiu ca e de prajituri si cozonaci; pana acum la paine am folosit faina alba 480, dar am cumparat si de 650 (mai cu tarate) si am gasit si faina "neagra" speciala pt masina de paine. O sa le amestec in proportiile sugerate de manual; am fost sfatuita sa nu pun numai de-un fel, ci sa le amestec. Le iau de la Kaufland, ca au marca proprie mai ieftina si tot de-acolo iau si drojdie de bere uscata Dr. Oetker si Pakmaya (am gasit la pachet cu mai multe pliculete); creste foarte bine cu drojdia uscata. Ce bine ca am cu cine sa discut despre painea de casa! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu vreau un colt! si vin si la prajitura cu migdale! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. te asteptam cu drag, Carmen! ia-l si pe Helmut! ei, cine e cel mai tare bucatar acum? ;) am emotii cu prajitura; sper sa iasa...

    RăspundețiȘtergere