joi, 16 septembrie 2010

istorie si... muzica

Montreux este cunoscut la noi mai ales pentru festivalul sau de jazz, dar si pentru alte evenimente muzicale. Este perceput si ca un oras cosmopolit, care a atras de-a lungul timpurilor nume celebre, de la J.J. Rousseau si Byron, la Ceaikovsky si Nabukov, dar si mai aproape de vremurile noastre, Bill Gates, Freddy Mercury, Shania Twain.

Noi am plecat spre Montreux (~ 100 km de la Gex / Geneva) in primul rand cu gandul la Castelul Chillon, emblematic nu numai pentru cantonul Vaud, caci este un "must see" al Elvetiei. Ne-am propus apoi si am reusit sa ne plimbam cu funicularul de la Terittet la Glion, cel mai vechi din Elvetia, iar apoi am ratacit in voie pe esplanada de vis a orasului pana la piata in care se afla statuia lui Freddie Mercury. Freddie a compus aici ultimul sau cantec, "A Winter's Story", inregistrat cu 2 saptamani inainte de a muri. De atunci, in fiecare an, in primul weekend din septembrie la Montreux se celebreaza Freddie Mercury's Memorial Day (anul acesta la a opta editie).

Ne-am amuzat cu vrabiutele exagerat de prietenoase si am admirat podgoriile care se intind oriunde se afla o bucata de teren liber pe malul lacului. La orizont Alpii fracezi ne-au atras constant privirea, caci pareau sa-si schimbe infatisarea la fiecare ora, imbratisati in lumina soarelui. De la capatul funicularului, la Glion, am admirat orasul si castelul de la inaltime si tot de-acolo am trimis vederi prietenilor. Am mers pe jos intr-o plimbare aproape toata ziua, odihnindu-ne pe cate o bancuta din cand in cand. Prea multe de vazut si prea putin timp! Mai sus de Glion se poate lua un tren cu cremaliera pana la Les Rochers-de-Naye, paradisul marmotelor, la 2000 m altitudine, unde se afla o gradina alpina si un parc. De data asta n-a fost timp...









Am ajuns la hotel obosite de atata mers, dar fericite; ne-am culcat cu gandul la urmatoarea destinatie - Neuchatel.

3 comentarii:

  1. Daca privesti cu sufletul, amintirile din calatorii sint pline de frumusete, magie si atit de multe detalii incit cititorul daca inchide ochii dupa ce a terminat de citit poate vedea cu ochii minti si el acel peisaj de vis.. Elvetia pina acum pentru mine insemna doar Milka cu alune, Doxa si Swiss Army Knife... Acum tocmai mi-am largit orizonturile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragut! sunteti mari Fârtatilor!dar nici Motanita nu s-a lasat mai prejos!
    Abia astept serialul urmator! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ninu, ma bucur ca iti pot oferi si o alta fata a Elvetiei.
    Recunosc ca eu sunt si fotograf si operator in calatoriile noastre si de multe ori simt ca ma plimb a doua oara prin acele locuri de cate ori ma uit la poze si la ce am filmat :)
    Carmen draga, Maria a crescut foarte mult in ultimele luni. Se apropie cu pasi tot mai repezi de adolescenta. Si obiectivul o iubeste: "Uite-ma! Aici sunt eu!"

    RăspundețiȘtergere