luni, 8 februarie 2010

furia zapezii

Iritata de faptul ca i-am subestimat puterea si suparata ca am indraznit sa ne gandim la primavara, iarna ne-a aratat ca de plecat pleaca de la noi cand vrea ea, nu cand ne-am saturat noi de frig si de troiene. A tras adanc in piept aerul rece si a suflat cu furie vant si zapada peste sudul Romaniei.

Dimineata n-am indraznit s-o provoc si am lasat masina acasa. N-am uitat ca aseara ne-am muncit mai bine de o ora sa-i gasim sub troiene locul de parcare.
Drumul pana acasa... o adevarata aventura, din care am scapat cu bine.

Asa ca dimineata, in drumul spre servici am luat dupa mine aparatul foto, incercand sa surprind curajul soferilor care s-au urcat in dimineata asta la volan, dar si a pietonulor, care traversau cu greu nametii suflati de vijelie sau cei lasati in urma de lama nemiloasa a utilajelor de dezapezit. Sectorul 5 in care locuim, ca de obicei, cel mai oropsit la capitolul dezapezire.Codul portocaliu s-a prelungit pana diseara. Drumul inapoi spre casa a fost aceeasi lupta cu nametii din statiile de autobuz. Ma simteam ca la munte - sus-jos, sus-jos, mare atentie unde pui piciorul, sa nu aluneci si sa cazi pe gheata care se simte sub zapada.
Si cu toate astea, nu voi renunta sa visez la primavara, la cele cateva grade peste zero care ma vor indreptati sa sper la zilele insorite, la ghiocei si la Martisor, ca la un nou inceput :)

2 comentarii:

  1. Nu îmi vine sa cred! Asa a fost la noi acum 2 saptamâni...De atunci, termometrul e când în plus, când în minus, zapada avem doar acolo unde a fost depusa prin curatarea drumurilor de acces public. Eu ma gândesc la primavara, chiar daca azi au fost -5°C :))

    RăspundețiȘtergere
  2. pai cred ca voi ati trimis-o pe la noi :) ca v-o fi fost de ajuns :)) azi a fost soare si de maine suntem din nou amenintati cu ninsori, apoi ploi, iar ninsori si abia de saptamana viitoare un regim termic normal pentru luna in care ne aflam. pe calendar e mai usor sa te gandesti la primavara; peste doua saptamani ne pregatim de Martisor.

    RăspundețiȘtergere