joi, 24 septembrie 2009

arta pentru toti

Nu, nu este coada la paine, nici la carne, nici la... ceai ;))) Este coada de la libraria Adevarul din Magheru pe la 10:30-11:00 azi-dimineata (ieri dimineata deja, la ora la care postez). Ce se vinde? Se vinde al doilea volum din seria albumelor cu pictori editate de ziarul Adevarul, ca supliment de miercuri. Dimineata la 8:00 cand am ajuns la servici, in Piata Victoriei, deja se epuizase la toate chioscurile. Pentru 13 ron (aprox  3 euro), in fiecare saptamana te poti bucura de un album de arta cu lucrari celebre ale pictorului respectiv si informatii bigrafice, de arta, istorice, cronologie. Seria a inceput saptamana trecuta cu un supliment gratuit cu Michelangelo, iar azi toata lumea il cauta pe Da Vinci.
 
Toti lauda aceasta colectie - este foarte accesibila. Albumele de arta sunt de regula foarte scumpe. Am fost incantata sa descopar si tineri si batrani dornici sa-si populeze bibliotecile cu pictorii celebri propusi de cei de la Adevarul. Voi urmari si eu toata colectia, desi am unii pictori deja in biblioteca, pentru ca mi se pare bine facuta, desi trebuie sa recunosc ca ma asteptam la ceva mai multe imagini. Dar deh, drepturile costa!
 
Eu de exemplu am cautat ani la rand albume cu doi pictori rusi pe care i-am descoperit intamplator in adolescenta si  de care m-am indragostit pe loc - Aivazovsky (pictorul marii) si Shishkin (pictorul padurii). Pe primul am reusit sa-l gasesc uitat printr-o veche librarie. De Shishkin ma bucur acum pe internet. Pana voi reusi sa dau de el in librarii, ma voi bucura de Picasso, urmatorul album al colectiei de la Adevarul, pe care il voi vana cu indarjire si rabdare miercurea viitoare.
P.S. Am facut postarea folosind conexiunea prin telefonul mobil (vechi, dar fiabil), pentru ca internetul de mare viteza al furnizorului nostru... n-a fost de gasit in seara asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu